Znaczenie naturalności w trakcie przeprowadzania badań rynku

 

Badania naukowe to odpowiedzialność, z której niewielu przedsiębiorców korzysta. Nie tylko jest to czasochłonne, ale także niewielu profesjonalistów rozumie, jak należy je prawidłowo prowadzić. Humanizacja procesu badań rynkowych jest niezbędna do uzyskania, jak najdokładniejszych wyników. Jednak na początku opracowanie strategii może być trudne. Nie wiesz, od czego zacząć? Nie martw się, ten artykuł jest specjalnie dla Ciebie. Spójrzmy na wszystko, co musisz wiedzieć o naturalności badań rynkowych.

 

Swobodne otoczenie

Aby jak najlepiej wykorzystać proces badawczy, powinieneś zapewnić swoim uczestnikom jak największy komfort. Na przykład, istnieje wyraźny kontrast pomiędzy siedzeniem w nagim pokoju pełnym ludzi w białych farbach, a zwykłą rozmową z naukowcem.  Jeśli Państwa badania rynku dotyczą odpowiedzi wokalnych słuchaczy, rozmowa z nimi, jako z przyjaciółmi często pozwoli im odpowiedzieć bardziej szczerze i naturalnie. Jeśli badane jest zachowanie słuchaczy, otoczenie nie powinno w żaden sposób sprawiać wrażenia wymuszonego lub sztucznego. W przeciwnym razie istnieje ryzyko uzyskania danych w badaniach rynku, które nie reprezentują respondentów i ich przekonań, reakcji, itp. Możesz stworzyć swobodną atmosferę, zlecając badaczom noszenie nieformalnych ubrań.

 

Upewnij się, że Twoje badania rynku są gotowe do użycia

Będziesz miał dużo krótszy czas na zbieranie danych z Twoich metod badawczych, jeśli Twoi odbiorcy są w stanie uczestniczyć w próbie lub obsługiwać prototyp, który jest gotowy do interakcji. Alternatywą w tej sytuacji jest zapytanie słuchaczy, co by zrobili w pewnych okolicznościach. Po tym wszystkim, co wolałbyś współdziałać z samym sobą: w pełni funkcjonalną wersję beta strony internetowej lub zrzut ekranu strony głównej? O wiele łatwiej jest zebrać dane z intuicyjnego testu w przeciwieństwie do czegoś, co publiczność zasadniczo musi sobie wyobrazić.

 

Zdalna obserwacja

W większości przypadków ludzie zachowują się inaczej, jeśli są świadomi, że są obserwowani. Staje się to jeszcze bardziej prawdziwe, jeśli w pobliżu znajduje się osoba, która je obserwuje. Zamiast tego, uważaj obserwację na odległość poprzez narzędzie pomagające w humanizacji badań rynkowych. Oczywiście, aby to zrobić, musisz uzyskać zgodę drugiej strony (lub przynajmniej poinformować ją, że jej działania mogą być obserwowane/rejestrowane). Zdalna obserwacja może również pojawić się podczas rozmów telefonicznych lub nagrań wideo. Obydwa te sposoby pozwalają na analizę zachowań uczestników badania rynku. Dodatkową korzyścią jest możliwość obserwowania ich zachowania w czasie rzeczywistym, w przeciwieństwie do późniejszej analizy rynku.

Humanizacja badań rynkowych może wydawać się trudna, ale nie musi być. Z powyższych informacji na temat  humanizacji badań rynkowych można wyciągnąć wiele faktów, które pomogą nam w zbieraniu i uzyskiwaniu jak najdokładniejszych wyników i dopasowania metod marketingowych. Dzięki temu będziemy mogli zebrać szereg dokładnych i sprecyzowanych informacji, które będą niezbędne na etapie wyciągania wniosków i wprowadzania nowych procesów usprawniających funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw. Warto przeprowadzać badania rynku, gdyż zawsze będziemy mogli być o krok przed firmami konkurującymi, a w ten sposób będziemy mogli przyciągnąć wielu nowych klientów, jak i utrzymać stałych konsumentów ciągłym rozwojem oferowanych produktów i usług.